סיכום ויזואלי

בוחרים ייצוג ויזואלי (תמונה/מפה) ויוצרים עליה סיכום עם נקודות חמות 

מה עושים המורים 

  • המורה מחלק את התלמידים לקבוצות קטנות. 
  • נותן הוראות מדויקות לאופי מסלול המידע, אורכו ורמת הפירוט הנדרשת.

הוראות לתלמידים

  • כל קבוצה בוחרת תמונה/מפה הממחישה את הנושא הנלמד.
  • כל קבוצה יוצרת "מסלול מידע" על גבי התמונה. כל פריט מידע מיוצג על ידי אייקון.
  • הקבוצה יכולה להציג במליאה את המסלול שבנתה, או לתת לשאר התלמידים בכיתה לטייל בו בעצמם.

 למה? 

  • סיכום קבוצתי מאפשר לכל תלמיד להביא את עצמו ללמידה, מבלי להרגיש שהוא חסר. הוא מתמלא בידע נוסף דרך הידע שהחברים לקבוצה מביאים איתם. 
  • זו הזדמנות לחלק אחריות בין חלקי הקבוצה ולאפשר לכל תלמיד להתבלט בדבר בו הוא הכי חזק ותורם להצלחת כלל הקבוצה.

טיפ : איך יוצרים מסלול מידע?

  • מזהים בנושא מילות מפתח.
  • מתרגמים את המילה הזו לתמונה מרכזית. 
  • מוצאים פרטי מידע מגוונים על הנושא.
  • מסדרים אותם לפי סדר כרונולוגי/ נושאי על גבי התמונה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24362

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגז הכלים הפדגוגי

אוצר שלם של רעיונות לגיוון השיעור ושילוב טכנולוגיה בלמידה
ארגז כלים
ארגז הכלים הפדגוגי

תוכניות חינוכיות

כנסו להכיר את כל התוכניות החינוכיות שיש למנחי להציע למורים, מנהלים ותלמידים
תוכניות חינוכיות
תוכניות חינוכיות

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית