סיכום ויזואלי
בוחרים ייצוג ויזואלי (תמונה/מפה) ויוצרים עליה סיכום עם נקודות חמות
מה עושים המורים
- המורה מחלק את התלמידים לקבוצות קטנות.
- נותן הוראות מדויקות לאופי מסלול המידע, אורכו ורמת הפירוט הנדרשת.
הוראות לתלמידים
- כל קבוצה בוחרת תמונה/מפה הממחישה את הנושא הנלמד.
- כל קבוצה יוצרת "מסלול מידע" על גבי התמונה. כל פריט מידע מיוצג על ידי אייקון.
- הקבוצה יכולה להציג במליאה את המסלול שבנתה, או לתת לשאר התלמידים בכיתה לטייל בו בעצמם.
 למה? 
- סיכום קבוצתי מאפשר לכל תלמיד להביא את עצמו ללמידה, מבלי להרגיש שהוא חסר. הוא מתמלא בידע נוסף דרך הידע שהחברים לקבוצה מביאים איתם.
- זו הזדמנות לחלק אחריות בין חלקי הקבוצה ולאפשר לכל תלמיד להתבלט בדבר בו הוא הכי חזק ותורם להצלחת כלל הקבוצה.
טיפ : איך יוצרים מסלול מידע?
- מזהים בנושא מילות מפתח.
- מתרגמים את המילה הזו לתמונה מרכזית.
- מוצאים פרטי מידע מגוונים על הנושא.
- מסדרים אותם לפי סדר כרונולוגי/ נושאי על גבי התמונה.
https://teacher.jlm.org.il/popups/24362
שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
Make it Open
מיזם בינלאומי נועד לסייע למורות ולמורים לקדם למידת STEM
תוכניות חינוכיות
אוריינות דיגיטלית
מיומניות דיגיטליות ורכישת ידע באמצעות הטכנולוגיה
שגרה דיגיטלית
מוודאים הבנה
לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה
ארגז כלים