בוקר טוב!

בוחרים רעיונות שאהבנו-

  • קריאה שקטה או קריאת ספר בהמשכים על ידי המורה- מאפשר בריחה לעולם דמיוני ומייצר ציפייה למפגש הבא להמשך קריאה.
  • המצאת קודים של פעילויות שדורשות מגע (חיבוק, נשיקה, טפיחה על הכתף, כיף רגל במקום כיף יד).
  • להמציא שיר קליט לכללי ההיגיינה.
  • לתלות בכיתה פוסטר עם כללי ההיגיינה, להדפיס דף דומה שעליו ילדים יכולים לסמן ולדרג כמה שמרו על הכלל כל יום. (הערכה עצמית ומשוב שיגביר מודעות לשמירה מיטבית על היגיינה בין הילדים).
  • שיר של בוקר- כל בוקר ילד/ה בוחרים שיר ומשמיעים ושרים יחד. זה יכול להיות גם שיר יציאה להפסקה.
  • קיר מעטפות- לתלות בכיתה קיר שכולו מעטפות עם שמות כל הילדים- שיוכלו לשלוח מכתבים זה לזה באופן חופשי וגם באופן מובנה (כל אחד כותב ליושב מימינו- כדי לוודא שכל ילד מקבל לפחות מכתב אחד).
  • עומדים במעגל (במרחקים של 2 מטר כמובן), ומעבירים איחולים- מי שמתחיל/ה קורא/ת בשם של חבר/ה ומוסר/ת איחול לתחילת היום.
  • מעגל תנועות ואיחולים- מי שמתחיל/ה מוסר/ת איחול יחד עם תנועה למי שמימין. אפשר להוסיף אתגר זיכרון- שכל אחד עושה את התנועה של קודמיו ומוסיף תנועה משלו. האחרון במעגל יצטרך לזכור את התנועות של כולם. אחרי התנסות אחת במליאה של 15 תלמידות/ים יחד עם המורה לשם מודלינג, אפשר בימים הבאים לחלק ל2 קבוצות כדי לקצר את זמן הפעילות וכן את זמן ההמתנה לתור (משמעותי לילדים צעירים).
  • מעגל העברת אנרגיה- מוסרים כדור אנרגיה דימיוני. ניתן להוסיף קולות, זה משחרר ומצחיק!

 למה? 

בפתיחת יום נרצה לשים דגש ולנסות לתת מענה לצרכים הכי חשובים שהילדים עשויים להעלות- צורך בשייכות ובמפגש חברתי, צורך בביטחון, צורך בשקט ורוגע. ולכן ננסה לאפשר זמן לשיתוף ואוורור רגשי, זמן של רגיעה, זמן של מפגש חברתי.

  • אחד הדברים שממנו נוכל ללמוד הכי הרבה- הוא דרך תצפית על התלמידים שלנו. אם נתבונן מהצד ונראה- עם מי הם מנסים ליזום קשר ובאיזה אופן, האם הם מכונסים בעצמם או חוששים ליצור קשר עין.
  • לכן אפשר בהחלט לפתוח את היום ב"זמן רגוע" של מפגש,שיחה, זמן בו לומדים את המרחב הפיזי החדש, את המרחק הבטוח שעלינו לשמור מהחברים שאיתנו.
  • חשוב לספר על סדר היום, לכתוב את הלו"ז שיהיה ברור לכולם בכל שלב ביום מה עשינו ומה עוד בתוכנית. לתת ודאות לגבי מה שאפשר בתוך המצב החדש, אחרי ימים רבים של חוסר ודאות.
  • פעילות שניתן לחזור אליה בסוף היום- מייצר מסגרת חזרתית טובה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25223

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים