/
/
/
״משלושה יוצאת אחת״

״משלושה יוצאת אחת״

  • חלקו את התלמידים לקבוצות של 3 משתתפים.
  • הגדירו את נושא השיעור, ובקשו מכל תלמיד לשתף בקבוצתו סיפור אישי שקשור לנושא.
  • לאחר השלמת הסבב בקבוצה, על כל תלמיד לחשוב על מילה או תובנה שמחברת בין שני הסיפורים שהוא שמע מחבריו לקבוצה.
  • את המילים והתובנות הממוקדות אפשר לאסוף בצורה כיתתית (בכתיבה על הלוח או באמצעות answergarden).

 למה? 

עבור תלמידים רבים, שיתוף בחוויות אישיות בפני כל הכיתה הוא אתגר לא פשוט.
השימוש בכלי זה מאפשר לכל תלמיד גם לשתף וגם להקשיב
בקבוצה לא גדולה מידי.
האתגר למצוא את נקודת החיבור בין שני הסיפורים,
הופך גם את ההקשבה לפעולת למידה אקטיבית.

 

  • ניתן להשתמש בכלי זה לא רק בהקשר של סיפורים אישיים, אלא גם בשיתוף של מחשבות או עמדות סביב נושא מסוים (למשל: אילו חוקים היית מחוקק במדינה בראשותך?).
  • חשוב להקציב זמן מוגדר לסבב הסיפורים, על מנת שכל הקבוצות יעבדו בקצב אחיד.
  • כדאי להשתמש בטיימר.
  • ספר על חוויה של עזרה לאדם אחר (שיעור חינוך, תנ"ך).
  • שתף בסיטואציה שבה התבאסת שרמת האנגלית שלך לא מספיק גבוהה (אנגלית).
  • לאיזו תקופה היסטורית היית רוצה לחזור, ובאיזה תפקיד (היסטוריה).
  • אם היית יכול להקטין את עצמך, לאיזה מקום היית בוחר להיכנס (מדעים).

https://teacher.jlm.org.il/popups/25240

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

הסטודיו של ביתא

תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
הסטודיו של ביתא

מוודאים הבנה

לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה
ארגז כלים
מוודאים הבנה

למידה רב חושית

דרכים שונות לתרגול, הקנייה וסיכום באמצעות כלים חזותיים
ארגז כלים
למידה רב חושית