/
/
/
אוריינטציה במרחב

אוריינטציה במרחב

תלמידים יוצרים מפה של המרחב הכיתתי.

מה עושים המורים

הכנות מקדימות:

ארגון חומרי יצירה- בריסטולים A3 , מספריים, דבקי סטיק, כלי כתיבה, צבעי עיפרון וטושים

 

בעת הפעילות:

המורה מסביר שעכשיו מכינים מפה של השטח. כל זוג יקבלו סט של חומרים, ועליהם להכין מפה של המרחב ולתת שם לגבולות השטח ולעצמים שבמפה. השמות יכולים להיות מתוך עולם המושגים של הילדים, למשל: "עץ הדרקון", "היער האסור", "צוק התקווה הטובה", "השיח המצחיק" וכך הלאה.

המורה מנחה כל זוג להקריא שם של עצם אחד מהמפה שלו, ועל הכיתה לנחש למה הם התכוונו במרחב. 

אפשרות לתוספת - ביטחון ובטיחות: המורה מנחה את התלמידים להסביר לחבריהם בהסתמך על המפה שיצרו - מה הם כללי הזהירות שיש לנהוג במקום.

הוראות לתלמידים

התלמידים מתבוננים על המרחב, ומכינים מפה. 

 בסיכום- מציגים לכיתה שם שבחרו לעצמים ונותנים לשאר החברים לנחש למה התכוונו.

 למה? 

על ידי יצירת מפה ושיום אישי של העצמים אותם התלמיד רואה במרחב - הוא מעמיק את ההתבוננות שלו בסביבה ומגביר את תחושת השייכות שלו למקום.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27067

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: יצירה
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית

מוודאים הבנה

לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה
ארגז כלים
מוודאים הבנה