אוריינטציה במרחב
תלמידים יוצרים מפה של המרחב הכיתתי.
מה עושים המורים
הכנות מקדימות:
ארגון חומרי יצירה- בריסטולים A3 , מספריים, דבקי סטיק, כלי כתיבה, צבעי עיפרון וטושים
בעת הפעילות:
המורה מסביר שעכשיו מכינים מפה של השטח. כל זוג יקבלו סט של חומרים, ועליהם להכין מפה של המרחב ולתת שם לגבולות השטח ולעצמים שבמפה. השמות יכולים להיות מתוך עולם המושגים של הילדים, למשל: "עץ הדרקון", "היער האסור", "צוק התקווה הטובה", "השיח המצחיק" וכך הלאה.
המורה מנחה כל זוג להקריא שם של עצם אחד מהמפה שלו, ועל הכיתה לנחש למה הם התכוונו במרחב.
אפשרות לתוספת - ביטחון ובטיחות: המורה מנחה את התלמידים להסביר לחבריהם בהסתמך על המפה שיצרו - מה הם כללי הזהירות שיש לנהוג במקום.
הוראות לתלמידים
התלמידים מתבוננים על המרחב, ומכינים מפה.
בסיכום- מציגים לכיתה שם שבחרו לעצמים ונותנים לשאר החברים לנחש למה התכוונו.
 למה? 
על ידי יצירת מפה ושיום אישי של העצמים אותם התלמיד רואה במרחב - הוא מעמיק את ההתבוננות שלו בסביבה ומגביר את תחושת השייכות שלו למקום.
https://teacher.jlm.org.il/popups/27067