מביעים עמדה
מגבשים עמדה עצמאית על הטקסט מתרגלים מיומנות של חשיבה ביקורתית
מה עושים המורים
- בוחרים את הטקסט עליו יעבדו התלמידים
- משתמשים בתבנית המובילה את התלמידים בשלבים, להבנות את עמדותם
- כותבים הנחיות או נותנים כותרות שינחו את התלמידים בתהליך הבנית הידע בחשיבה ביקורתית
הוראות לתלמידים ?
- קיראו את הטקסט
- בחרו קטע מהטקסט להעמקה
- כיתבו את עמדותכם המנומקת , מתרגל חשיבה ביקורתית
 למה? 
- הבעת דעה מבוססת מאפשר לתלמידים לתרגל את מיומנות החשיבה ביקורתית
- פיענוח והבניה של ידע באמצעות תרשימי זרימה יעזרו לתלמידים לארגן את תהליך הכתיבה שלהם.
https://teacher.jlm.org.il/popups/35103
שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי