הסתיו מגיע
ללמוד על העונת הסתיו, חיבור למעגל השנה, חיבור לתפילה
מערך שיעור
כרטיס כניסה: איך אני מגיע היום? כל תלמיד בתורו מספר איך הוא מגיע היום לשיעור. במקום להגיד רגש, הוא מציין משהו מהסביבה, למשל: אני מגיע היום כמו חילזון, אני מרגיש היום כמו שלולית, אני מרגיש כמו עץ אלון (לכוון אותם לכותרת שתיתן להם חופש ביטוי- לדוגמת טיפת גשם, חילזון).
השיעור מבוסס על מספר משימות, מבצעים משימה אחת ואז עוברים ככיתה למשימה הבאה וכן הלאה.
משימה ראשונה: עבודה בזוגות- קריאת השיר "מציאה" של לאה גולדברג, ואז התלמידים צריכים לכתוב 10 דברים שהם מוצאים בחוץ / למתוח קו מתחת לדברים בשיר שהם לא ראו.
משימה שניה: מאפייני הסתיו- כל תלמיד מקבל דף וצבעים/ צבעי מים/עיפרון והמשימה היא למצוא ולצייר את מאפייני הסתיו מהידע האישי שלהם.
משימה השלישית: עבודה בזוגות . יצירת חילזון מפלסטלינה/ כל חומר יצירה אחר, והם צריכים למצוא משהו מבחוץ וליצור בינהם דו שיח בעל פה למשל- דו שיח בין השבלול לעלה, בין השבלול לסלע וכו' (תוך כדי המורה עוברת ובוחרת לעצמה מי יציג בסיכום של השיעור את הדו שיח שלהם).
משימה רביעית: זוגות נבחרים מציגים את הדו שיח שהם יצרו מול כולם.
כרטיס יציאה: ים יבשה בנושא מילים של סתיו וחורף