/
/
הסתיו מגיע

הסתיו מגיע

ללמוד על העונת הסתיו, חיבור למעגל השנה, חיבור לתפילה

יסודי
תחום דעת: מעגל השנה
כיתה: א, ב, ג, ד, ה, ו
מיקום: בחוץ
מיומנויות: הבעה בעל פה

מערך שיעור

כרטיס כניסה: איך אני מגיע היום? כל תלמיד בתורו מספר איך הוא מגיע היום לשיעור. במקום להגיד רגש, הוא מציין משהו מהסביבה, למשל: אני מגיע היום כמו חילזון, אני מרגיש היום כמו שלולית, אני מרגיש כמו עץ אלון (לכוון אותם לכותרת שתיתן להם חופש ביטוי- לדוגמת טיפת גשם, חילזון).

 

השיעור מבוסס על מספר משימות, מבצעים משימה אחת ואז עוברים ככיתה למשימה הבאה וכן הלאה.

משימה ראשונה: עבודה בזוגות- קריאת השיר "מציאה" של לאה גולדברג, ואז התלמידים צריכים לכתוב 10 דברים שהם מוצאים בחוץ / למתוח קו מתחת לדברים בשיר שהם לא ראו. 

 

משימה שניה: מאפייני הסתיו- כל תלמיד מקבל דף וצבעים/ צבעי מים/עיפרון והמשימה היא למצוא ולצייר את מאפייני הסתיו מהידע האישי שלהם. 

 

משימה השלישית: עבודה בזוגות . יצירת חילזון  מפלסטלינה/ כל חומר יצירה אחר, והם צריכים למצוא משהו מבחוץ וליצור בינהם דו שיח בעל פה למשל- דו שיח בין השבלול לעלה, בין השבלול לסלע וכו' (תוך כדי המורה עוברת ובוחרת לעצמה מי יציג בסיכום של השיעור את הדו שיח שלהם).

 

משימה רביעית:  זוגות נבחרים מציגים את הדו שיח שהם יצרו מול כולם. 

כרטיס יציאה: ים יבשה בנושא מילים של סתיו וחורף

כתבו: רבקה, אורית, שושי, יהודית, מיטל שרי (נעם קרית משה)
תחום דעת: מעגל השנה
כיתה: א, ב, ג, ד, ה, ו
מיקום השיעור: בחוץ
מיומנויות: הבעה בעל פה