הבעה בטבע
לומדים הבעה בכתב ובעל פה בחוץ
// עברית
השיעור מתקיים בקבוצות בהן התלמידים יתקדמו באופן עצמאי ממשימה למשימה.
אפשר לחבר את תוכן הממצאים לעונות השנה או בכל נושא אחר הקשור ללמידה שנעשית בכיתה
שיתופיות
ג', ד', ה', ו'
חצר או חורשה קרובה
מחברת או קלסר קשיח ודפים, כלי כתיבה
אילה קדרי פרידמן וטליה זיסקין יוסקוביץ
פתיחה
במליאה
10 דק'
יוצרים סיפור יחד
המשתתפים עומדים במעגל. כל תלמיד לפי תורו אומר מילה אחת בכדי ליצור משפט הגיוני, וכך הלאה עד ליצירת סיפור שלם. חוזרים על המילים ומשמיעים שוב את הסיפור שנוצר.
גוף השיעור
במרחב
35 דק'
מספרי סיפורים מהטבע
העניקו לתלמידים את המשימה הראשונה מתוך קובץ המשימות.
- משימה 1: על התלמידים, לאסוף פריטים מהטבע. על כל תלמיד לכתוב שלושה משפטים המתארים פריט אחד לבחירתו ולבקש משאר חברי הקבוצה לנחש מה הפריט שבחר.
לאחר שנוחשו פריטיהם של שלושת חברי הקבוצה, ניגשים התלמידים לקבל את המשימה הבאה.
- משימה 2: התלמידים מניחים את הפריטים כולם, עליהם לחבר סיפור על הפריטים ולאחר מכן להציג אותו לחברי הקבוצות האחרות.
הערה: כדאי לבחון את ביצועי התלמידים לפני ששולחים אותם לבצע את המשימה הבאה. זאת על מנת לוודא שהתלמידים הבינו כראוי את חלקי המשימה השונים.
בזמן שהתלמידים עובדים על המשימות, המורה ואנשי צוות נוספים יכולים להסתובב בין הקבוצות ולעזור במקרה הצורך.
סיכום
במליאה
15 דק'
שיתוף בסיפורים ותחושות
- התלמידים מתיישבים במעגל על פי הקבוצות. כל קבוצה מספרת את הסיפור שיצרה. ניתן להוסיף קולות רקע ואמצעים דרמטיים נוספים לסיפור.
- כדאי להנחות את התלמידים לשתף אודות תהליך העבודה והיצירה. אפשר לבחור כמה מילים מתוך קלפי הרפלקציה.
שיתופיות
ג', ד', ה', ו'
חצר או חורשה קרובה
מחברת או קלסר קשיח ודפים, כלי כתיבה
אילה קדרי פרידמן וטליה זיסקין יוסקוביץ