מעוררים סקרנות

מעוררים סקרנות- בעזרת סרטון/ תמונה/ מפה/ נתונים שמעוררים שאלות ורצון להבין יותר.

מה עושים המורים
צפיה פעילה בסרטון עם שאלות מובנות שמטמיעים את הסרטון בedpuzzel

  • מעלה את הסרטון ומוסיף לו שאלות פיענוח וחשיבה לתלמידים
  • מבקש לענות על שאלות רב- ברירה ששתל לאורך הסרטון שאלות הקשורות לנושא בסוף הסרטון

הוראות לתלמידים

  • צופה בסרטון
  • עונה על השאלות

למה?

חשיבה על נושא לפני שמתחילים ללמוד עליו מעודדת את סקרנות התלמידים ומגבירה את המעורבות שלהם בהמשך הלמידה

https://teacher.jlm.org.il/popups/26575

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי | הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט | מחשב אחד לזוג
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית
ארגז כלים
למידה עצמאית (א-סנכרונית)

למידה רב חושית

דרכים שונות לתרגול, הקנייה וסיכום באמצעות כלים חזותיים
ארגז כלים
למידה רב חושית

לומדים עם ספירת הציפורים

מאגר חומרי למידה בנושא ספירת הציפורים בירושלים
ארגז כלים
לומדים עם ספירת הציפורים