למידה מתוך חקירה עצמאית
תלמידים מקבלים נושא מהמורה ובאופן עצמאי בזוגות מחפשים מקורות מידע ללימוד הנושא
מה עושים המורים?
מגדירים את הנושא:
- יש לפרקו לתת נושאים ולאפשר לתלמידים לבחור
- , מכין דפי הנחיה ואו תרגול מדורג
- מכין קובץ שיתופי בקלסרום אליו יעלו התלמידים את חומרי הלמידה ההסברים ותרגולים שמצאו
- מכין בוחן מתוקשב לוידוא הבנה
הוראות לתלמידים
- בוחרים תת נושא להעמקה
- מחפשים מקורות מידע ללימוד את הנושא מתוך רשימה שהכין המורה
- בגוגל מחפשים תרגילים לתרגול
- מעלים את ההסברים והתרגולים שמצאו למשימה שיתופית בגוגל קלאסרום
למה?
בחירה מגבירה מוטיבציה , חשיפה של תלמידים למגוון דרכי הסבר מלמדת אותם למצוא את הדרך הנכונה עבורם
https://teacher.jlm.org.il/popups/55012
שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מתמטיקה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
מסכמים
דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.
ארגז כלים
הסטודיו של ביתא
תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
משחוק בלמידה
בעזרת משחוק, התלמיד מקבל משוב על הלמידה והמורה מקבל נתונים על התלמידים
ארגז כלים