/
/
זוגי ואי זוגי

זוגי ואי זוגי

מתרגלים את ההבדל בין זוגי לאי זוגי על ידי איסוף חפצים, זיהוי המספרים והחלפתם.

א-ב
נושא: זוגיואי זוגי
תחום דעת: מתמטיקה
כיתה: א, ב
רצף שיעורים
מיקום: בחוץ

שיעור 1

חלק א'

 על התלמידים לאסוף מהשטח מגוון חפצים על פי הכמות שהם רוצים ולכתוב על גבי דפי נייר את המספרים.

חלק ב'

התלמידים ממיינים את החפצים שהם אספו ומניחים בצד ימין את החפצים הזוגיים ובצד שמאל את החפצים האי זוגיים. מעל גבי צד ימין הם רושמים את המילה זוגי על גבי פתק, מעל צד שמאל הם רושמים את המילה אי זוגי.

חלק ג'

לאחר שהצלחנו למיין אנו בודקים שאכן צדקנו

חלק ד'

עושים שוק- כעת התלמידים מחליפים את הכותרות ומניחים את הדף שכתוב עליו זוגי בצד שמאל ואי זוגי בצד ימין. אך אבוי!!! עכשיו יש פה טעות חמורה ועלינו לתקן אותה. כדי לפתור את הבעיה הם צריכים לסחור אחד עם השני ולהחליף חפצים. 

למשל אם יש לי 3 אצטרובלים והנחתי אותם בצד שמאל (בצד האי זוגי) אבל עכשיו הכותרת היא זוגי עלי למסור לחבר שיש לו אצטרובלים את אחד מהאצטרובלים שלי- כעת יש לי 2 אצטרובלים וזה אכן מספר זוגי. אסור להוציא או להוסיף חפצים מבחוץ אלא רק למסור או לקחת מחבר.

שיעור 2: משימות

המורה מחזיקה בידה מספר משימות, כל משימה על כרטיסיה נפרדת (כ-20 משימות) הכרטיסיות ממוספרות כך שהתלמידים יכולים לרשום את מספר המשימה

לתלמידים דף תשובות- כל משימה שהם ביצעו הם צריכים לרשום את התשובה שלה על גבי דף

כעת המורה מחלקת לכל זוג תלמידים משימה, עליהם לבצע את המשימה, לכתוב את התשובה על הדף ולהחזיר את המשימה למורה לקבלת משימה חדשה

לאחר ביצוע המשימות נבקש מהתלמידים לכתוב בדף התשובות ליד כל מספר האם הוא זוגי או אי זוגי

 

רעיונות למשימות:

  •  איספו מספר אי זוגי של…. כמה אספתם?
  • ספרו כמה עצים יש בגינה
  • לפניכם סלסלה עם אבנים- כמה אבנים יש בסלסלה
  • שאלו את המורה את גיל הילדים שלה ורשמו את הגילאים
  • ספרו כמה חלונות יש בחצר בית הספר
נושא השיעור: זוגיואי זוגי
כתבו: לימור אמר
תחום דעת: מתמטיקה
כיתה: א, ב
רצף שיעורים
מיקום השיעור: בחוץ