חדר בריחה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מה עושה המורה?

  • המורה יבנה את חדר הבריחה
  • מקצה את חדר הבריחה כמטלה קבוצתית לתלמידים

מה עושים התלמידים?
בקבוצות התלמידים לומדים או מסכמים את לימוד הנושא באמצעות פתרון השאלות/ משימות / אתגרים בחדר הבריחה והתקדמות בו.

 למה? 

מה זה חדר בריחה וירטואלי?
חדר הבריחה הוא למעשה אוסף של משימות אתגריות שמחוברות זו לזו ברצף לינארי או במקביל.
המשחק בחדר הבריחה מתאפיין בסיפור מסגרת שיש בו מימד של מסתוריות, מטרה מוגדרת, פעילות תחת לחץ זמנים (בדרך כלל בין 45 דקות לשעה), צורך בעבודת צוות כדי להצליח להיחלץ, מגוון רחב של אתגרים מסוגים שונים, רמזים המאפשרים לקדם את המשחק בשעת הצורך על מנת שהקבוצה לא תתייאש ומנחה שמלווה את הקבוצה ( מור דשן , 2017) .

  • עקרונות מרכזיים לבניית חדר בריחה - קישור לסרטון

https://teacher.jlm.org.il/popups/26985

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | העמקה
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: מורכב
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה